środa, 26 sierpnia 2015

#2 BACK TO SCHOOL : 10 ways to pleasant learning

Witam kochani! Dziś rozpoczynam serię "BACK TO SCHOOL". To bardzo popularna seria na YouTube oraz na blogach. Postanowiłam rozplanować ją na dwa posty. Pierwszy post to "10 sposobów na przyjemną naukę". Zapraszam i zachęcam do dalszego czytania. 




W poprzednim roku szkolnym moja średnia wyniosła 4,57. Mogłam wypaść o wiele, wiele lepiej, ale trudno...W tym roku pokaże, ile tak na prawdę potrafię. Serdecznie zapraszam do przeczytania 10 wskazówek by przyjemnie się uczyć i zdobywać co raz to lepsze wyniki w nauce!


To podstawa! Tak powiedzą Wam rodzice, nauczyciele, nawet sąsiedzi ! Ale wprowadzają Was w wielki błąd! Jeśli będziemy "wkuwać" cały dzień, na sen przeznaczymy 5 lub 6 godzin,  a rano nie zjemy śniadania nigdy nie będziemy pamiętać wszystkiego czego uczyliśmy się poprzedniego dnia. Nie bądźcie zdziwieni! Najlepiej uczyć się do pory, kiedy nie jesteśmy senni. Ale prawdą jest by uczyć się systematycznie. Ja przyznaję się, że nie uczę się systematycznie codziennie tematu, którego omawialiśmy na lekcji, bo moim zdaniem lepiej uczyć się na sprawdziany, testy, prace klasowe. Ale zdarzają się kartkówki (niezapowiedziane!), bez wiedzy z ostatnich lekcji nie otrzymamy pozytywnej oceny.


Gdy przyjdziecie ze szkoły przeznaczcie około 20 minut na odpoczynek. Wasz mózg musi zregenerować się do dalszej nauki i pracy. W tym czasie możecie odbyć krótką drzemkę, przejrzeć portale społecznościowe, posłuchać muzyki...Możliwości jest wiele!


Jak wiadomo, od września o wiele szybciej ściemnia się. Ruch jest bardzo ważny by być zdrowym i energicznym, więc możecie poświęcić pół godziny po szkole na wycieczkę rowerem, rolki, bieganie lub nordic walking. Jeśli lubicie tańczyć, śmiało! Aerobik? Wspaniale! Zimą to świetne rozwiązanie.


Czy jesteście przykładem uczniów, którzy nie zapamiętują niczego z lekcji? Warto założyć sobie notatnik, w którym zapisywalibyście anegdoty z lekcji. Bardzo przydatne.


To mój numer jeden! By cieszyć się nauką należy być zorganizowanym. Na biurku porządek, książki i zeszyty na miejscu, dokumenty w teczkach. Jeśli nie jesteście zorganizowani załóżcie ORGANIZER! DIY jak go zrobić znajdziecie na blogu Kingi ♥KLIK♥ !


Na sen powinniśmy przeznaczać 8-9 godzin dziennie by być gotowym do dalszej pracy. 6-7 godzin nie da nam 100% wypoczęcia, cały dzień bylibyśmy ospali, zmęczeni i natłok wiadomości z lekcji nie zmieścił by nam się w mózgu. (tak żartując...)


Trzymam się teorii 5 posiłków dziennie. Stosuje się do tego wzoru i Wam również polecam, by mieć dużo energii i siły do nauki.
♥ ŚNIADANIE (w domu)
♥ DRUGIE ŚNIADANIE (w szkole)
♥ OBIAD (w domu)
♥ PODWIECZOREK (w domu)
♥ KOLACJA (w domu)
Na lekcji biologii nasza nauczycielka bardzo nas uświadomiła, że zjedzenie całego drugiego śniadania na raz nie jest najlepszym rozwiązaniem. Powinno jeść się na każdej przerwie między lekcjami mały kęs kanapki, a przed sprawdzianami kawałek czekolady. Z tego co pamiętam, zjedzenie drugiego śniadania zaraz po przyjściu do szkoły i późniejsze nie jedzenie niczego przez 7 godzin aż do obiadu może doprowadzić po pewnym czasie do problemów z żołądkiem.



Czy nudzi  Was codzienna rutyna związana z robieniem tych samych rzeczy co dzień? Więc zmieńcie dźwięk alarmu, uczeszcie się inaczej, zjedzcie inne śniadanie niż dotychczas, a w drodze do szkoły posłuchajcie ulubionej muzyki.


Jak już napisałam wcześniej uczcie się do nich kilka tygodni wcześniej. Róbcie streszczenia tematów, uczcie się z zeszytów, przeczytaj temat książce, a jeśli chcecie wiedzieć coś więcej sięgnijcie po wiedzę do Internetu! Nauczyciel będzie zadowolony!


Ocena z zachowania! To również bardzo ważne. Wpływa na nią udzielanie się w szkole oraz zachowanie. Bądźcie grzeczni, uprzejmi i mówicie "Dzień dobry". By udzielać się w szkole pomagajcie przy apelach, bądźcie wolontariuszami, róbcie gazetki, a jeśli jesteście w samorządzie szkolnym lub klasowym godnie wypełniajcie obowiązki. Dyżurny również ma swoje zobowiązania! Nie dopuśćcie do tego, byście dostali uwagę!



Mam nadzieję, że post z tej serii Wam się spodobał. Serdecznie zapraszam na następny. Komentujcie,  a jeśli spodobał Wam się blog zaobserwujcie!

                                                                                                             See you soon!
                                                                                                                       ♥



























15 komentarzy:

  1. Świetny post, bardzo przydatny. Bardzo przejrzysty blog, masz super szablon. Zadziwia mnie mała ilość obserwujących więc przyczynię się do jej zmiany :D! Wszystkie te rzeczy, które opisałaś są ważne...
    Jednak jakoś dałam radę wyciągnąć w 3 gimnazjum średnią 5.27 bez wystarczającej ilości snu (bardzo, bardzo szkodliwe i niezdrowe, nie trzymałam się nawet jego minimalnej długości) - teraz to odsypiam, haha.
    Dzięki za kochany komentarz u mnie, to ogromna motywacja! ;)
    xoxo // mój blog

    OdpowiedzUsuń
  2. akurat to mi sie przyda bo musze sb zorganizowac czas od pazdziernika
    http://happinessismytarget.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi niestety w ciągu roku szkolnego ciągle brakuje czasu, więc nie zawsze się wysypiam.
    Bardzo fajne te sposoby, szczególnie z organizacją!
    Pozdrawiam, obserwujemy? :)
    http://olga-dz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. W 100% się z Tobą zgadzam! :)
    Zapraszam do mnie lightsuun23.blogspot.com ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Organizacja przede wszystkim :)
    http://wkomenda.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny post zgadzam się z Tobą ;)

    Obserwujemy ;)

    http://dabroskys.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. mimo, że idę już do liceum, to fajnie było poczytać te porady i zastanowić się, czy naprawdę wszystko tak przebiega... a może powinno;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Powrót do szkoły jest taki smutny :(
    http://astrall-bloguje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo pomocny post i do tego ładnie napisany:)

    http://mrsxbloom.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam posty z tej serii! Twoje rady są na prawdę bardzo przydatne. Nigdy nie słyszałam, że można mieć kłopoty z rzołądkiem przez takie jedzenie. Muszę zacząć uczyć się systematycznie, bo to nie konieczie mi wychodzi. Obserwuję!
    written-by-life.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne porady :) Ja jednak zawsze zaczynam uczyć się o 21 i nie potrafię wcześniej ;c
    Pozdrawiam! :D
    Mój blog - klik ^^

    OdpowiedzUsuń
  12. Nigdy nie lubiłam się uczyć. Zawsze polegałam na tej wiedzy, którą wyniosłam z lekcji. Teraz już nie muszę za bardzo się o to martwić, ale no rady całkiem niezłe. :P

    ~ https://oczyoutsidera.blogspot.com/ klik

    OdpowiedzUsuń
  13. Super :) Wielu osobom przyda się taki post

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetne porady :) Najlepiej jest umieć spożytkować swój czas :)

    Pozdrawiam
    ☕ Czarna Kawaa - klik

    OdpowiedzUsuń
  15. Cześć :) zmieniłam sposób obserwowania bloga. Obserwowałaś go, mam prośbę zaobserwujesz jeszcze raz? <3
    Amiliaza.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń